Hästskrälle

Hej hej! Tänkte berätta om ridningen de senaste dagarna. I onsdags gick det åt helvete. Jag kom inte ena upp på honom! Han var astjurig och kastade sig bakåt och sparkade mot mig. Jag har ju berättat förut att han börjat backa när jag ska sitta upp, men den här gången fanns det ingen chans att jag skulle ta mig upp. Så jag smsade Malin och frågade vad jag skulle göra så sa hon några saker som jag provade men det funkade inte. Så hon fick ta komp ledigt från jobbet för att komma ut och hjälpa mig, haha. Så hon piska på honom och så fick hon rida honom först och sen fick jag rida. Då fick jag ordning på galoppen och den har gått hyfsat igår och idag också. Men det är i alla fall skönt för nu vet jag vad jag ska göra när han krånglar när jag ska sitta upp. Jag vågar inte bra för hård på honom när det gäller galoppen än men i skritten, traven och från marken så visar jag vem som bestämmer, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0