Besök hos Realgymnasiet.

Bild från Surahammar Ryttarförenings hemsida.


Hej. Kom precis hem från Sura. Jag åkte som sagt dit imorse och har varit där hela dagen. Först fick  en tjej visa mig runt i stallet medan de andra eleverna hade stalltjänst. Sedan gick vi upp till "klassrummet" och pratade lite. Läraren pratade lite om hur vad man måste göra och så för att lyckas inom hästvärlden, och få börja rida de "fina" hästarna i ett stall. Efter det hjälpte jag några tjejer med ett gurpparbete och sedan gick vi ner till stallet för att fixa i ordning hästarna. Jag fick rida en skäck som heter Klabbe(hästen på bilden). Det gick jätte bra. Men jag kan säga att det känns verkligen i kroppen nu att det var ett tag sedan jag red. Har redan börjat känna av träningsverk och jag tror jag kommer få rejäla blåmärken på rumpan. Det kändes bokstavligt talat som att rumpbenen skulle åka ut, haha. Jag kan ju också berätta att min fot är helmördad nu!

Nu har jag i alla fall bestämt hur det blir med gymnasievalet. Det blir som jag tänkte, först Västerås Ridgymnasium, sedan Realgymnasiet och sedan IT-gymnasiet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0