Imorgon smäller det!

Imorgon fyller jag år. 16 bast! Herregud, jag får ju snart flytta hemifrån och grejer ;)

I fredags och lördags var jag och red Carras. Det gick super bra! Han skötte sig galant och vi tog en liten sväng ute också och mamma behövde inte ta tag i honom en enda gång. Grejen är att man inte kan rida ut med honom ensam, men en kort bit kan man, men jag brukat alltid få hoppa av och gå en bit med honom. Den delen där man är på väg från stallet liksom. Så om jag har någon med mig så brukar den få ta tag i honom för han är väldigt lätt att övertala om man står på marken men inte om man sitter på honom. Men hon behövde inte göra det en enda gång! Han bara lunkade på! I lördags red jag ut den vägen helt själv och han vände inte!! Stolt! Han tvekade dock lite när det var någon maskin som startade en bit fram, men jag smackade på och så gick han framåt. Jag svängde av lite tidigare för jag kände att det är onödigt att utmana ödet om det är något han är rädd för när jag äntligen lyckats rida ut själv utan problem :)
Den här veckan han vi inte bestämt när jag ska rida, men Malin ska förhoppningsvis vara med någon dag och hjälpa mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0