Praktik.

 
 
Hejsan hejsan!
I måndags belv jag hämtad av Jannicke runt tio, halv elva. Vi började med att städa ur loftet där några norrlänningar skulle bo när de skulle provrida Clyde. Sen mockade vi och fixa lite. Inte jätte intressant direkt... På eftermiddagen/kvällen skulle hon ha två lektioner, en vid 18 och en vid 19, och jag fick vara med på båda. Först med hennes sprillans nya häst Nattfari. Minns inte hur gammal han är, men islänningar brukar ridas in när de är runt sju år, så man kan säga att han räknas som en unghäst när det kommer till ridningen. Dessutom hade han bara blivit inriden och sen riden i ett år och sen fått stå i ett år. Så det märktes att han var "unghästig". På den andra lektionen fick jag rida på Frida som är Jannickes tävlingshäst och Amandas medryttarhäst.
Efter lektionerna skulle vi rulla in en höbal till valack hagen så blev jag knockad rätt i fejset av en av hästarna. Vi trodde först att min näsa blev bruten men det är nog "bara" en spricka...
 
I tisdags jobbade Jannicke på förmiddagen så jag fyllde lite vatten och mockade och lite så. Sen när hon kom hem så red vi ut. Hon på hingsten Love och jag på ridskolehästen Dagur. Sen på kvällen fick jag rida med på lektionerna igen. Först på Frida och sen på hennes andra tävlingshäst von. Man kände sig lite speciell när jag fick rida henne och klarade det (!) eftersom Von är en väldigt speciell häst och den är typ den enda hästen som Jannicke inte litar på, och då litar hon på riktigt knäppa hästar. 
 
Onsdagen började med att jag hade extremt ont i handen. Vet inte hur men handen är defenitivt stukad. Lyckat... 
Erpur skulle åka till sin nya fodervärd och Clyde till sina nya ägare i Norrland. Så jag fick putsa Erpurs sadel och träns och lite på honom också. Sen kom veterinären och besiktade Clyde och sen Erpur så jag fick springa med honom. Sen åkte vi till Kolbäck och lämnade honom. Sen var det lektion när vi kom tillbaka. Det var tänkt att jag skulle rida Hrollur på första lektionen men jag mockade hagar istället. På andra lektionen fick jag rida på min saknade lilla Glanni ♥.
 
Idag blev inte alls som det var tänkt. Amanda skulle kommit ut och ridit en runda med mig, men ingen av deras bilar startade. Jag skulle åkt med henne hem också för att jag ska vara med på turer i helgen och ska därför få lite ledigt mellan. Men eftersom hon inte kunde komma ut så skulle jag åka med Jannicke in när hon skulle åka och jobba. Men så frågade hon en annan i stallet om jag kunde rida ut med de och sen åka hem med de, men var lite otydlig, så när jag och en tjej hade ridit ut (jag på Hrollur) så åkte de. Så efter många om och men så fick jag skjuts hem av en som rider Love. Så nu är jag äntligen hemma och kollar på tv med min lilla Pannkaka :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0