Muskur

Av mig. 
 
Nu under sommaren har jag hjälpt till att ta hand om min mammas kompis häst. Det är en islandshäst som heter Musse. Har gått väldigt fint de här passen. Jag har fått i "uppgift" att jobba med hans rygg och bygga muskler där. Jag jobbar ävn mycket med hans galopp på banan. Det är nämligen så att hans kondition har inte alls varit bra så han har helt enkelt inte orkat hålla galoppen inne i paddocken. Det blir ju tyngre för honom att springa i sanden och så har han ett väldigt begränsat område att galoppera på, inte bara en lång raksträcka. Galoppen har i alla fall blivit myycket bättre vilket är kul! Igår var jag och hans ägare Pernilla ute och longerade honom. Mot slutet sänkte han sig fint. Nu ska jag inte ha honom förrän på fredag, då ska jag ha honom i en vecka, sedan en veckas uppehåll när jag precis börjar jobba, och sen är han min ännu en vecka. Jag har även jobbat en hel del volter och rida på böjt spår för att mjuka upp honom ordentligt, och igår fick jag mycket beröm av Pernilla som sa att han har blivit mycket mjukare sedan jag börjat rida honom, så det är jätte kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0