En Sådan Dag Man Borde Stannat I Sängen.



Igår hade jag en riktigt jobbig dag. Började med att jag försov mig och vaknade ungefär en kvart innan jag skulle börja gå till bussen. Kvällen innan hade jag haft i den där blek sprayen, så  när jag vaknade så var mitt hår fortfarande blött och stank blekspray. Så jag hade i en massa produkter så att det inte skulle lukta sådan där spray. Sedan kastade jag på mig kläder och lite mascara och sedan åkte jag till skolan. Själva dagen var bra och vi fick till och med sluta en halvtimme tidigare. Då tänkte jag att om jag skyndar mig massor så kanske jag hinner med 15.00 bussen. Det första jag ser när jag kommer ut ur skolan är såklart bussen som åker förbi. Så jag fick sätta mig och vänta på bussen som skulle gå kvart i, så det var på gränsen att jag skulle hinna. När vi väl satt på bussen och den kom fram till Pettersberg så var det självklart någon som tog typ fem minuter på sig att betala resor och grejer!
Sedan när bussen var nästan framme på stan så kunde inte busschauffören stänga dörren och höll på att springa fram och tillbaka för att fixa det. När dörren väl stängdes och bussen åkte iväg så såg vi att min buss åkande... 
Så jag hoppade av på stan och sprang till en annan buss för att hoppa av på en hållplats där min buss brukar åka förbi, så jag kunde gå på den där. Men när jag kom fram dit så stod det att den redan hade gått... Så jag fick vänta i en timme på nästa buss och sedan gå hem i stormen. Det blåste så mycket att jag knappt kunde hålla emot så jag gick och vinglade runt på vägen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0