6 Juni.

Emelie Brolin och hennes Briman. 
 
Idag är det Sveriges nationaldag och planen var egentligen att bara ligga hemma och slappa. Men så fick jag ett samtal och så slutade det med att jag åkte ner till Djäkneberget för att hjälpa till med ponnyridningen i allt firande. Det var nämligen Jannicke som åkte dit med fyra av sina islandshästar och då fick jag leda runt en massa små barn i fyra timmar. I betalning bjöd hon på fika, lunch och jag fick även en gratis "ridning" hos henne. Jag får välja helt själv när jag ska rida, vilken häst och om jag vill rida lektion, om jag vill rida ut eller vad jag nu vill göra. Så det är kul! Von(mina absoluta favvo), som jag har fått hjälpa till en del med när hon själv inte haft tid, har ju tyvärr varit skadad. Hon fick sin käke avsparkad för några månader sedan och har precis fått ta bort din tandställning, men jag vet inte riktigt hur långt de har kommit med igångsättningen. Men förhoppningsvis så är hon nog bra att jag kan ta henne.
 
Imorgon är planen att vi ska ta en tripp till Strömsholm för att kolla på Nationaldagstävlingarna. Vi ska framförallt kolla på två dressyr klasser, Intermédiaire I B och FEI Grand Prix. Vi vill nämligen se specifika ryttare bland annat Emilie Nyreröd, Emelie Brolin, Tinne Villhelmson Silfvén, Charlotte Haid-Bondergaard, Ulla Håkansson (bara för att hon är typ 76 år och det är skitcoolt!). Senare på kvällen ska jag och mamma åka hem till mina kusiner och äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0