Pancakes.

 
 
 
Det här inlägget försökte jag ladda upp från mobilen lördags, men det laddades aldrig upp
 
"Jag har varit hemma och vart sjukonsdag, torsdag och fredag. Och i fredags skulle vi åka och hämta Pancakes och eftersom jag redan var hemma och Amanda inte skulle jobba så åkte jag och Amanda själva vid lunch istället för att åka med mamma vid typ fem. Så vi åker iväg med Fredriks skit bil och så helt plötsligt börjar bilen gå ryckigt så Amanda stannar och kollar om det är punktering men ser inget. Så vi åker vidare och efter en liten stund så slutar det rycka i bilen men det börjar igen efter ett tag. Så vi stannar igen och Amanda går ut och hon går ut och så känner jag attdet luktar bränt gummi och så säger hon att det ryker från ena däcket. Så vi kliver ur bilen, Amanda ringer till Fredrik och jag ringer till mamma. Mamma åker för att köra mig vidare till katten och Fredrik åker för att byta däck. Anledningen till att mamma kom var att hon med katten bara skulle vara hemma mellan klockan 11.30 och 12.30 så vi hade lite ont om tid. Men vi hann och fick möta henne vid en mack och ta Pancakes där. När vi kom tillbaka till Amanda så kom Fredrik och fixade däcket och så kunde vi åka hem med det lilla djuret.
Han tyckte först att det var jobbigt att åka i buren men sen somnade han. När vi kom hem gick han runt och kikade på allt och sen lekte vi med honom meden "vippa" med fjädrar längst ut.
 
I natt sov han i min säng. Han låg precis likadant när jag vaknade klockan tjugpo över fem som när jag la mig runt tio. Jag klappade lite på honom innan jag vände mig om och det skulle jag inte ha gjort. Då ville han nämligen busa så han hoppade runt och attackerade mina händer och hoppade på mig. Och så ner på golvet och börja leka med något löv som tydligen låg i mitt rum... Till slut la han sig och så sov vi lite till och så när vi vaknade nästa gång ville han leka igen, men då gick vi upp istället. Han är i alla fall en riktigt söt liten buse! :)"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0