Prinsen!

 
 
På förmiddagen hade vi stallet och hade ett litet ridpass med Karin som är vår dressyr tränare. Det var lite ont om hästar idag eftersom den gruppen var så stor så jag fick rida på min lilla prins Carras!  Först när hon frågade om jag kunde ta honom blev jag lite tveksam eftersom han är som han är, men det gick såååå bra!! Måste säga att jag blev ganska förvånad. Man måste ha ordentlig fart på honom och köra mycket tempoväxlingar för att han verkligen ska lyssna och för att ha full kontroll över honom. Men det är ju lite svårt när man är så många som rider. Så jag körde lite tempoväxlingar och så från marken innan vi började rida. Han blev dock lite uttråkad när efter ett tag eftersom vi bara red på spåret hela tiden. Då började han kasta med huvudet och lite sånt. Men annars gick det så himla bra!
Jag red ett till ordentligt pass på eftermiddagen och det gick så himla himla himla braaa!! Vi satte alla gångarterna utan  problem! ÅÅÅHvad jag är nöjd alltså! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0