Fyra Fobier.

1. Jag är skit rädd för jultomtar. Det är inte den sortens rädsla som barn brukar ha, utan jag får panik när jag ser en jultomte. En gång när jag var yngre skulle vi fira jul hemma hos min moster och mina kusiner, så skulle jag och en kusin gå in ett rum och då tog man vägen genom tvättstugan. Jag gick först och när vi var i tvättstugan så kollade jag ut genom fönstret i dörren de hade där och där står en jultomte!! Jag vände mig, puttade undan min kusin, sprang i panik in i vardgsrummet och kastade mig ner långt in i något hörn!
Jag var dock rädd för tomtar långt innan det hände.

2. Jag hatar fötter! Det spelar ingen rolls vems det är, alla är fula och äckliga! Usch!

3. Jag kan inte äta kyckling med ben i. Det har alltid varit något med just kycklingben som jag inte gillat, men det har bara blivit värre och nu kan jag inte alls äta kyckling med ben. I sådana fall får någon annan ta bort benen, medan jag inte tittar...

4. Den värsta fobin jag har är för vatten. Jag är livrädd för vatten! Pooler går bra men jag kan inte bara i sjöar. Precis som mina andra fobier så vet jag inte varför, men jag är bland annat lite havlt rädd för "vilda" fiskar och sjögräs. Känslan av sjögräs som slingrar sig längs benen, panik! 
Jag tycker dock att det är ganska tråkigt att jag ska ha den här fobin, men det blir panik-flax med armar och ben och hyperventilation när jag försöker ta mig ut i vatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0