Hästjakt.

Hej! Jag har precis varit i stallet och är nu på väg hemåt. Det fick bra att rida idag trots att vi inte riktigt ville samma saker hela tiden. Men set gick i alla fall bra mycket bättre än igår!
Det var jag som hade intag idag. Då är det fyra stycken hästar som jag ska ta in, Carras, P2, Maiga och Plexus. Jag skulle ta in de när jag hade ridit så Carras var redan inne och P2's ägares mamma var snäll och tog in Plexus åt mig för han ska inte vara ute för länge. Så det var bara Maiga och P2 som skulle in.
Så när jag kommer ner till hagen så ropar jag på hästarna och de kommer springande. Men när de kommer fram så är det bara Maiga som har grimma på sig. Så jag tänker att jag går med Maiga först(brukar annars ta de samtidigt) så jag kan kolla om P2's grimma är i stallet. Så jag öppnar grinden och när jag vänder mig om för att ta ut Maiga så går P2 ut före! Så jag tog Maiga och hon travade snällt med bredvid mig. Jag ropade och försökte då P2 att stanna men han travade (inte särskilt snabbt, men bog snabbt för att jag inte skulle få tag i honom) iväg. Men när jag kom upp till stallplanen så stod det en man där som var snäll och hjälpte mig lite så att han inte sprang ut på stallplanen utan in bakom stallet. Då stannade han och jag kunde knyta grimskaftet runt halsen på honom och så gick vi in. Jag kan ju säga att jag är väldigt glad att det var Maiga jag höll i och att det var P2 som sprang iväg. Hade någon av de varit Carras så hade det nog inte slutat lika bra...

P2 på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0