Jullov



Hej! Igår var det julavslutning med jullunch och lite sådant. Direkt efter tog jag in Svante för att rida. Håller som sagt på och ska träna på de saker som vi har lite svårt för nu inför tävlingen på måndag. Det var ett riktigt kämpigt ridpass och jag svettades nog tio gånger mer än hästen, men oj vad fin han blev! Häger varv är både mitt och Svantes dåliga varv och därför blir det extra jobbigt i der varvet, framförallt i galoppen då han kan bli lite stark. Han har också svårt för att gå helt rakställd i form. Därför körde jag på mycket höger galopp på volten för att sedan gå ut på spåret och rakställd honom. Riktigt riktigt jobbigt men tillslut gick det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0